Dieta ketogeniczna – co warto o niej wiedzieć?

Dieta ketogeniczna – co warto o niej wiedzieć?

Stosowanie diet odchudzających jest popularne, gdyż wiele osób przy ich pomocy próbuje zrzucić dodatkowe kilogramy i zadbać o wygląd. Takie zabiegi stosuje się przede wszystkim przed nadejściem lata czy planowanym urlopem. Dieta ketogeniczna to częsty wybór, ale czy naprawdę działa?

Dieta keto – co można jeść, jak wygląda jadłospis?

Dieta ketogeniczna ma na celu redukcję tłuszczu oraz poprawę funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Odpowiednio zbilansowana dieta jest w stanie ochronić przed zawałem serca, udarem mózgu oraz miażdżycą. Te korzyści są uwarunkowane odpowiednim sposobem odżywiania, który w znaczący sposób oddziałuje na procesy metaboliczne występujące w ludzkim organizmie. W praktyce osoby wybierające dietę ketogeniczną określaną w skrócie keto sięgają przede wszystkim po tłuszcze stanowiące podstawę każdego posiłku. To główne źródło energii. W keto zamiast węglowodanów stosuje się właśnie tłuszcze, gdyż wspomniana grupa znajduje się na samej górze piramidy żywienia. W tracie odpowiedniego żywienia organizm korzysta z energii pochodzącej z tkanek tłuszczowych. Następuje redukcja wagi, co przynosi doskonałe efekty i widoczne zmiany w wyglądzie. Jednak nie tak łatwo stworzyć pożywne i wartościowe posiłki, stąd pomoc jest bardzo przydatna. Chodzi o catering Łódź to jedno z miast w Polsce, gdzie firmy zajmujące się przygotowaniem i dostarczaniem jedzenia mają menu zapewniającą posiłki zgodne z zasadami keto.

Podstawowe założenia diety to maksymalna redukcja węglowodanów i zastąpienie ich tłuszczami w postaci tłustych mięs, ryb, olejów, śmietany, masła oraz orzechów. Bardzo ważne, żeby tłuszcze były wysokiej jakości, czyli nie spożywa się tych rafinowanych, zamiast nich należy wybierać produkty tłoczone na zimno. Mowa przede wszystkim o oliwie z oliwek, oleju kokosowym, oleju sezamowym, oleju z awokado i maśle kokosowym. Zaleca się spożywanie awokado, brokułów, papryki, pomidorów oraz ogórków. Można sięgać także po grzyby pod warunkiem, że są smażone na oleju.

Wady diety keto

Największy problem z dietą ketogeniczną jest tworzenie posiłków ze względu na ogromne ograniczenia w spożywanych produktach. Przyzwyczajenie się do nowych zasad żywienia zajmuje dużo czasu i wymaga silnej woli, ale efekty pojawiają się bardzo szybko. Eliminacja cukrów wiąże się z picie niesłodzonych napojów, a także brakiem deserów. Niestety dieta keto nie pozwala na spożywanie dużych ilości warzyw i owoców, dlatego jest uboga w witaminy i minerały. Wymagane jest przyjmowanie specjalnych suplementów diety. Brak błonnika w spożywanych produktach przyczynia się do uciążliwych zaparć. Jednak po przetrwaniu pierwszego tygodnia powinno być już łatwiej, gdyż organizm przyzwyczai się do wprowadzonych zmian.

Różności